Galerie Birgit Ostermeier
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Christian Korth - Past Resurrection
18 May - 23 June 2007
 
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Christian Korth
Past ressurrection

Christian Korth presents new work representing his two different oeuvres – small figurative bronzes and shrink-wrapped objects, so called ‘foil-objects’.

Although the dimensions of the assemblages were in a handy format to date, he nowadays shrink-wraps almost whole rooms.

A landing stage, a tree house – Korth reaches far back as childhood memories take over his imagery. The past resurrected – the past is back and creates its space. Packages of intimate relics are fragile and protected with transparent foil. They are leftovers of banal but intimate everyday rituals, for which Christian Korth is searching and reassembling. Used furniture, rubbish and other worthless objects obtain a kind of holy aura with and within the protective shelter of the foil.

While the relicts so far have been associated with youth culture and the mid-generation, we now discover the privacy of childhood, of secret locations and objects of the childish parallel world.

Korth utilises these real objects like words, phrases or chapters, whereas the foil is used to achieve a narrative whole.
The plastic foil with its shaping qualities functions as a mediator. It creates a floating state, in which the collection of objects achieves a single spirit. If the foil works are an image, the small bronzes represent a depiction, which in its content is close to the visions of the assemblage.

Christian Korth was born in Seattle, USA in 1972 and lives and works in Berlin. He studied at the HfbK Dresden under Professor Carl Emmanuel Wolff and Professor Martin Honert. This year his works can be seen at the Futura Center for Contemporary Art in Prague and the Slovenian National Gallery in Bratislava, as well as in the Kunsthalle Bergen in Norway.



GERMAN VERSION

Christian Korth
Past ressurrection

Christian Korth präsentiert neue Arbeiten seiner zwei Werkgruppen, den kleinen figürlichen Bronzen und den aus eingeschweißten Gegenständen bestehenden Folienobjekten.
Waren die Dimensionen der Assemblagen bisher meist handhabbar, sind es heute beinahe ganze Räume die Korth verschweißt.
Einen Bootssteg, ein Baumhaus – Korth holt weiter aus und Kindheitserinnerungen rücken ins Bild. Past ressurrection, die Vergangenheit kommt zurück und schafft sich Raum.
Pakete intimer Relikte, fragil durch eine transparente Folie geschützt. Es sind Überreste banaler alltäglicher, aber intimer Rituale, die Christian Korth sucht und zusammenstellt. Möbel, Müll und andere wertlos gewordene Nutzgegenstände, denen erst in ihrer Verbindung und innerhalb des Schutzraums der Folie eine Art heilige Aura zukommt.
Während die Relikte bislang meist der Jugendkultur oder mittleren Generation zugeordnet werden konnten, finden wir diesmal das Private der Kindheit, geheime Orte und Gegenstände der kindlichen Parallelwelt.

Korth gebraucht die realen Gegenstände wie Worte, Sätze oder Kapitel, wobei die Folie diese Versatzstücke gleich einem Bildträger zu einem erzählerischen Ganzen zusammenfasst.
Die Plastikfolie fungiert in ihrer gestaltgebenden Eigenschaft als Übersetzer. Sie
schafft einen Schwebezustand, in dem das Sammelsurium der gefunden Dinge einen singulären Geist erhält.

Sind die Folienarbeiten somit ein Bild, findet man in den kleinen Bronzen das Abbild, das sich inhaltlich nahe an die Visionen der Assemblagen hält.

Christian Korth wurde 1972 in Seattle, USA. Er studierte an der HfbK Dresden bei Carl Emmanuel Wolff und Martin Honert. In diesem Jahr sind Arbeiten von ihm unter anderem im Futura Center for Contemporary Art, Prag und in der slowenischen Nationalgalerie in Bratislava zu sehen, sowie in der Kunsthalle Bergen in Norwegen.